Coronavirus: geen bezoek mogelijk en spreekuren gaan niet door. Bereikbaar online en per telefoon. Meer info hier.    
 

Home

08/05/2020

Focus op een oplossing: op zoek naar de eigenaar van een nabijgelegen bos

Tegenover het huis van Antonio ligt een bos. Er dreigen bomen op het huis van Antonio te vallen. Antonio wil contact opnemen met de eigenaar van het bos maar hij kent hem niet en krijgt zijn contactgegevens niet te pakken via de overheid. De federale Ombudsman vindt een oplossing.

 

lees meer
29/04/2020

Jaarverslag 2019 van de federale Ombudsman: “Meer dan ooit nood aan een sterke administratie”

Vandaag, op 29 april 2020, maakt de federale Ombudsman zijn jaarverslag 2019 publiek en bezorgt hij het aan de Kamer van volksvertegenwoordigers. In 2019 opende hij 10% meer dossiers dan in 2018. In deze coronatijd roept de federale Ombudsman de overheden op om verder te investeren in een toegankelijke, empathische en performante administratie.

lees meer
27/03/2020

Coronavirus: waar kan ik terecht met mijn vraag of klacht?

Veel mensen hebben vragen over het coronavirus en de maatregelen van de overheid. Dat is begrijpelijk want het is een heel bijzondere situatie. Ga voor je vragen in de eerste plaats naar www.info-coronavirus.be.  Daar vind je al veel informatie. Ook de federale overheidsdiensten staan voor je klaar. Houd er wel rekening mee dat je mogelijk, door de uitzonderlijke omstandigheden, langer moet wachten op een antwoord. De federale Ombudsman rekent op je begrip daarvoor. Hij blijft natuurlijk ook bereikbaar mocht je toch een klacht hebben.

lees meer
16/03/2020

Vacature : klachtenbehandelaar (m/v/x) met kennis van het vreemdelingenrecht

De federale Ombudsman zoekt een klachten-behandelaar (m/v/x) met kennis van het vreemdelingenrecht (vervangingsovereenkomst). 
Wens je in een onafhankelijke instelling te werken die burgers helpt om hun rechten te doen gelden?Solliciteer tot en met 30 april 2020!

lees meer
13/03/2020

Coronavirus : de federale Ombudsman blijft online en per telefoon bereikbaar

De federale Ombudsman past uitzonderlijk zijn toegankelijkheid aan vanaf 13 maart 2020. Zijn kantoren in Brussel zijn voorlopig gesloten voor bezoekers en de spreekuren in de grote steden gaan niet door. De Ombudsman neemt deze maatregelen om de verdere verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) tegen te gaan en volgt hiermee de instructies van de overheid om mensen niet te dicht bij elkaar te laten komen. De federale Ombudsman staat nog steeds tot je dienst per telefoon, via e-mail en de website.

lees meer