Home

04/12/2017

Onderzoek naar de rol en positionering van de federale Ombudsman

De federale Ombudsman is 20 jaar aan het werk. Ondertussen verandert de samenleving aan een snel tempo. Tijd dus om de eigen rol en dienstverlening kritisch te onderzoeken.

lees meer
07/11/2017

Focus op een klacht: te hoge belasting door identiteitsfraude

Eugène begrijpt niet waarom hij plots meer dan 3.000€ belastingen moet betalen. Hij woont bescheiden en zijn inkomsten zijn laag. Hoe komt de FOD Financiën dan aan dat bedrag? Eugène betwist zijn belasting. 

lees meer
29/09/2017

Belgische en Nederlandse ombudsmannen vragen samen snelle oplossing voor pensioen van grensarbeiders

Heel wat grensarbeiders riskeren een aantal jaren zonder pensioen of uitkering omdat de Belgische en Nederlandse regering niet voldoende voorzienig waren. Daarop wezen de Belgische federale Ombudsman, zijn collega van Pensioenen en de Nationale Ombudsman uit Nederland. Ze vragen nu snel actie.

lees meer
01/09/2017

Vacature: administrateur

De federale Ombudsman organiseert in samenwerking met Selor een selectie voor de aanwerving van een statutaire Nederlandstalige administrateur (opdrachthouder, tweetalig N/F).

lees meer
28/08/2017

DIV: vertraging voor je nummerplaat

De DIV (Dienst voor Inschrijving van Voertuigen) kent een vertraging bij de inschrijvingen. De federale Ombudsman krijgt heel wat klachten van ontevreden burgers, die geen duidelijke informatie krijgen over hun wachttijd. Als jij op jouw nummerplaat wacht, volg dan deze stappen.

lees meer